Sessió II - (19.11.12)


Què hem tractat?


La comunicació i la relació interpersonal. Com ens dirigim als nostres alumnes? Què els hi transmetem (amb la veu, l'expressió i el cos -la comunicació no verbal-)? Com ens adaptem a les seves diferents formes d'aprendre (VisualsAuditivesSinestèsiques)? El Professor com a mediador, observador atent del seu entorn i com a eina resolutiva de problemes dins i fora de l'aula.

Quines preguntes s'han plantejat?


> Què és la tutoria?
Atendre a les necessitats dels nostres alumnes, donar un cop de mà en quant es necessiti, donar una visió honesta de la realitat sense ensucrar-la.

> Què ha de ser una bona tutoria?
Una bona tutoria serà tal en la mesura que ajudi a l'alumne a superar els seus dubtes i problemes i li proporcioni eines que pugui usar fora de l'aula (dotar de sentit, per exemple, coses que vagi aprenent). La tutoria ha de ser un espai de complementació i cohesió de les altres disciplines: El Professor ha de tenir la capacitat de poder establir i evidenciar nexes entre els aprenentatges que els alumnes no puguin trobar per sí sols. La tutoria també ha de ser un entorn on l'alumne pugui expressar-se amb franquesa sobre el seu parer i sobre les seves inseguretats, tant a nivell personal en relació al grup.