Sessió I - (12.11.12)


Què hem tractat?


Introducció a l'assignatura. Què és l'assignatura de Tutoria? Com són les aules d'avui en dia (sorolloses, mogudes, diverses, dinàmiques)? Què ens precupa de ser tutors? Com ens presentem davant la gent? I davant dels nostres alumnes el primer dia (importància de les primeres impressions de cara a ser respectat)? Quina influència tenen les TIC i les TAC en les aules? Com podem usar-les? Com les usen els alumnes (xarxes socials i els seus pros i contres)?

Quines preguntes s'han plantejat?


> Què ens preocupa de ser tutors?
En primer lloc, el "paper teatral" que hem d'assumir, la necessitat de que siguem, en definitiva, com actors. En segon lloc, la necessitat i la responsabilitat que tenim com orientadors i "jutjes" de l'alumnat. Una responsabilitat de tutors que haurem d'acomplir en a penes 1 hora d'assignatura a la setmana (segons dicta la llei) i en un context de probable interinitat i precarietat laboral. Un tercer aspecte que ens preocupa és la burocràcia amb la que haurem de tractar: Plans Individualitzats, PAT... papers i més papers que afegeixen una tasca administrativa adicional (encara que a hores d'ara sembli inherent) a la pròpia activitat docent. El quart i últim ítem, que és el que ens preocupa més, es tracta de la relació que haurem d'establir amb els alunmnes i de com gestionar-la: desenvolupar una relació asimètrica,  de respecte mutuu, establir clarament el rol de professor i el de l'alumne, aprendre com gestionar situacions problemàtiques o de dia a dia a classe.

Haurem de ser uns superherois?